Be Confident & Feel it

Sunday, April 12, 2009

Madah antara merah dan jernih



Aku kenal mereka kerna agama
Aku mengaku Islam begitu juga mereka
Hairan! mereka dilayan tak seperti manusia
Dipijak-pijak sehingga berderai kepala

Sejak kenal apa alif ba ta
Sering aku lihat darah dan air mata
Mereka meraung menagih ihsan dunia
Aku tak mengerti kenapa sebegitu rupa

Selama aku membesar dewasa
Isu mereka tidak habis diberita
Aku bingung mencari sebabnya
Aku selidik berita, palestin di hujung nyawa!




Aneh! dunia terlalu kejam terhadap mereka
Aku lihat negara lain aman merdeka
Tak pernah ku lihat sebegini murahnya nyawa
Ditembak sampai bertaburan serpihan muka



Anak itu teresak-esak pamerkan duka
Balu merintih terkenang suami tercinta
Ayah menahan tangis di muka
Bonda meratap kenapa kenapa?!



Asal di media sahaja, melayang nyawa
Aku langsung tak faham agenda pemimpin sana
Rasanya umat Islam sana ramai kaya raya
Berjuta tan minyak khazanah melata



Aku masih tidak faham kenapa
Bagaimana sang durjana itu masih ketawa
Menyeka darah muslimin tidak berdosa
Menembak jasad tidak bermaya




Tidak sah tanpa merah darah di muka
Tidak puas andai air jernih tak terbit di mata
Adakah kita lihat dari sudut itu juga?
Ayoh kawan2, persaudarakan mereka kerna akidah agama!

~nukilan hina buat rakan seakidah di bumi mulia~




SELINGAN~

OK, 3 TAMBAH 8 BERAPA?

Cara kita mengajar anak =
Abah bagi contoh, 3 batang pensel tambah 8 batang pen, berapa batang semuanya?

Cara Yahudi mengajar muridnya =
Cikgu bagi contoh, Hari ini kamu menembak mati 3 orang Islam, Esok pula 8 orang Islam lagi kamu pecahkan kepala, berapa orang semuanya?

~Inilah hakikatnya kawan-kawan~ Fikir2 dan renung2kan...

1 comment:

  1. slm ukht aisyah. itulah hakikat khidupan. kt d cni sgt aman, tp, mrk d sna menderita ketakutan.tp, kdg2 yan sndri lupa ttg tu smua shg kdg2 lpa utk brsyukur ats nikmat ni. aduhai... diri ini jauh sangat dhaif...

    ReplyDelete