Be Confident & Feel it

Sunday, September 26, 2010

Alone is me, me is alone.

saya tak selamanya baik, tapi jangan lupa, kita tak selamanya jahat.
memang kebiasaan, jiwa manusia berubah.
bila suka, jangan disangkal kenapa.
tapi, bila benci, jangan ditempuh siapa.
saya cuba melawan kebiasaan itu dengan mahu suka sentiasa tapi
diri ini jauh lemah dari yang dilawan.
kebiasaan itu berulang kembali.
janji-janji masih kurang ditepati.
harapan-harapan palsu realiti.
janji setia namun terus berhenti.
kadang-kadang terasa mahu lari dari semua masalah,
lari dan terus berlari,
biarlah siapa yang saya tinggalkan,
biarlah kepentingan yang saya abaikan.
saya hanya mahu bersendiri.
saya mahu berseorangan.
saya takut untuk dikecewakan jika saya bertaat setia pada manusia.
tidak mengharapkan apa-apa daripada mereka tapi
biarlah saya hidup dengan hidup yang bersih tanpa pura-pura.
selalu sangat jiwa ini meronta perlukan kebebasan,
jauh dari harapan orang,
jauh dari pergantungan orang,
jauh dari keinginan orang,
tapi apa yang perlu dilakukan?
jika habis skala bumi untuk berlari pun,
masalah tetap tak selesai.
kena berani berhadapan.
kena teguh pendirian.
kena cekap keputusan.
inilah hidup duniawi,
saling bergantung pada yang insan lain saja.
jika saya diletakkan pada tempat yang meminta,
baru faham rasanya.
tapi entah kenapa,
hati ni tak mampu kembali tersenyum dan berkata manis.
kosong, zero percent feeling. tak mampu diisi dengan apa-apa.
"YA ALLAH, kayakanlah aku dengan perasaan kasih suci kepadaMU..
ku yakin, jiwaku kan kembali tersenyum bilamana kasihku padaMU benar-benar
realiti.."

No comments:

Post a Comment